The impact of store flyers on store traffic and store sales: a geo-marketing approach

The use of store flyers is an important part of promotional activities for attracting customers and stimulating more spending in order to increase store traffic and sales. It is also a source of revenue from manufacturers whose brands are featured on the flyer. Hence, the appropriate design of these flyers can lead to better store performance. Not only is the composition of store flyers considered in this study but also other factors such as local consumer characteristics, thereby incorporating a geomarketing approach.

El uso de folletos en tiendas forma parte de las actividades de promoción para atraer clientes y fomentar mayor compra con el fin de aumentar el movimiento en la tienda y las ventas. También es una fuente de ingresos de los fabricantes cuyas marcas se presentan en el folleto. Por lo tanto, el diseño apropiado de dichos folletos puede llevar a un mejor rendimiento de la tienda. No sólo se considera la composición de folletos si no también otros factores tales como las características del consumidor local que se incorpora un enfoque de geomarketing en este estudio.

Una presentación de este estudio en español:

Gijsbrechts, E., Campo, K., Goossens, T. (2003). The impact of store flyers on store traffic and store sales: a geo-marketing approach. Journal of Retailing, Vol. 79, Issue 1, pp. 1-16.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s